Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012

Διαδικασία ψηφοφορίας στις εκλογές για την ανάδειξη αιρετών την ΔΕΥΤΕΡΑ 5 Νοέμβρη 2012. Αρμοδιότητες συμβουλίων ΠΥΣΔΕ - ΑΠΥΣΔΕ - ΚΥΣΔΕ

Στις 5 του Νοέμβρη 2012 διεξάγονται οι εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων μας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ - ΑΠΥΣΔΕ - ΚΥΣΔΕ).
            Για τη διαδικασία της ψηφοφορίας και για τις αρμοδιότητες του κάθε Υπηρεσιακού Συμβουλίου, όπως αυτές καθορίζονται από το Π.Δ. 1/2003 - ΦΕΚ1/3-1-03 και άλλες εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας.

Άδεια μιας μέρας (την ημέρα των εκλογών ) δικαιούνται , σύμφωνα με την Φ.350 /27 /102826/δ1 /7-9-2012 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, όλοι οι εκπαιδευτικοί που θα ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα.

A.ΕΚΛΟΓΕΣ
1 .Δικαίωμα του εκλέγειν : 
  • Δικαίωμα του εκλέγειν έχουν οι τακτικοί εκπαιδευτικοί (διορισμένοι σε μόνιμες θέσεις) της δημόσιας Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά περίπτωση, καθώς και οι προσωρινοί αναπληρωτές.
  • Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που έχουν προσληφθεί για ολοήμερα δημοτικά σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ( πλήρους και μειωμένου ωραρίου ) καθώς και δάσκαλοι και νηπιαγωγοί που έχουν προσληφθεί για υλοποίηση προγραμμάτων παράλληλης στήριξης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ, έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν.
  • Οι εκπαιδευτικοί της διάθεσης των ΠΥΣΔΕ που έχουν διατεθεί ή αποσπασθεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εγγράφονται στον εκλογικό κατάλογο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ανήκουν (Φ.350 /27 /102826/δ1 /7-9-2012).
2.Πού ψηφίζουν οι εκπαιδευτικοί 
  • Στην εφορευτική επιτροπή κάθε Διεύθυνσης ψηφίζουν οι εκπαιδευτικοί (τακτικοί ή αναπληρωτές) που υπηρετούν είτε οργανικά είτε με απόσπαση σε σχολεία της Διεύθυνσης (σχολεία Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Δεύτερης Ευκαιρίας , ΣΜΕΑ κλπ.).
  • Οι εκπαιδευτικοί που είναι αποσπασμένοι εκτός σχολικών μονάδων (Κ.Υ., Πανεπιστήμια, Ι.Ε.Π , κλπ.) καθώς και οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στο εξωτερικό (Αριθμ. 3389/4-11-2008 άποψη του Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου Παιδείας ), εγγράφονται στους καταλόγους εκλογέων της οργανικής τους θέσης και ψηφίζουν ενώπιον της οικείας εφορευτικής επιτροπής. Οι απουσιάζοντες με άδεια κάθε μορφής ψηφίζουν στην περιοχή της οργανικής τους θέσης.
  • Εκπαιδευτικοί που κατέχουν θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης καθώς και εκπαιδευτικοί που υπηρετούν με απόσπαση σε υπηρεσίες των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, των Διευθύνσεων, ψηφίζουν - όπως και στις αντίστοιχες αρχαιρεσίες του 2010 - στις Εφορευτικές Επιτροπές των περιοχών όπου υπηρετούν.
3.Διαδικασία Ψηφοφορίας  
( Άρθρο 25 του Π.Δ. 1/2003 - ΦΕΚ1/3-1-03)
Η εκλογή γίνεται ενώπιον της εφορευτικής επιτροπής από την 9η πρωινή μέχρι την 5η μεσημβρινή ώρα. Η εκλογή μπορεί να παραταθεί μέχρι της 8ης μεταμεσημβρινής ώρας το αργότερο, εφόσον υπάρχουν εκλογείς οι οποίοι δεν μπόρεσαν να ψηφίσουν.

Κάθε ψηφοφόρος παίρνει από την εφορευτική επιτροπή τρεις δέσμες ψηφοδελτίων όλων των συνδυασμών και, αφού σημειώσει τους σταυρούς προτίμησης, τοποθετεί:

α) ένα από τα λευκά ψηφοδέλτια εντός λευκού φακέλου,
β) ένα από τα γαλάζια ψηφοδέλτια εντός γαλάζιου φακέλου,
γ) ένα από τα πράσινα ψηφοδέλτια εντός πράσινου φακέλου.

Στη συνέχεια σφραγίζει τους φακέλους και τους ρίπτει στην ψηφοδόχο.

Κάθε ψηφοφόρος σημειώνει στο οικείο ψηφοδέλτιο μέχρι δύο σταυρούς για τους υποψήφιους του ίδιου συνδυασμού. Η λαθεμένη σημείωση σταυρού δεν ακυρώνει το ψηφοδέλτιο, το οποίο στην περίπτωση αυτή υπολογίζεται στη δύναμη του συνδυασμού.
Η εφορευτική επιτροπή ελέγχει την αστυνομική ταυτότητα αυτών που ψηφίζουν, σημειώνει τα ονόματά τους στον πίνακα των εκλογέων και τους καταγράφει σε ξεχωριστό πίνακα με τη σειρά που ψηφίζουν, σημειώνοντας το ονοματεπώνυμό τους και το σχολείο ή την υπηρεσία όπου υπηρετούν.
Κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας, της διαλογής των ψηφοδελτίων και της έκδοσης των αποτελεσμάτων μπορούν να είναι παρόντες στην εφορευτική επιτροπή αντιπρόσωποι των συνδυασμών των υποψήφιων.

Β.ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ
1.Αρμοδιότητες ΚΥΣΔΕ  
(Άρθρο 18 του Π.Δ. 1/2003 - ΦΕΚ1/3-1-03)


Το ΚΥΣΔE έχει τις εξής αρμοδιότητες:
  • Γνωμοδοτεί, ύστερα από ακρόασή τους, για την απαλλαγή από τα καθήκοντά τους των διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Εκδικάζει πειθαρχικές υποθέσεις κατά των διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των προϊσταμένων των ΚΔΑΥ, όταν αυτοί είναι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Εκδικάζει εφέσεις των εκπαιδευτικών κατά πειθαρχικών αποφάσεων των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης.
  • Εισηγείται την απονομή ηθικών αμοιβών σε εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Προτείνει τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών από νομό σε άλλο νομό, εκτός από τις αμοιβαίες μεταθέσεις εντός της ίδιας περιφερειακής διεύθυνσης, καθώς και τις μεταθέσεις στα πειραματικά, στα μουσικά και στα διαπολιτισμικά σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Προτείνει την οριστική τοποθέτηση σε άλλο ΠΥΣΠΕ εκπαιδευτικών που επανέρχονται από σχολεία του εξωτερικού.
  • Γνωμοδοτεί για αποσπάσεις εκπαιδευτικών από νομό σε άλλο νομό.
  • Γνωμοδοτεί για τη μετάταξη εκπαιδευτικών.
  • Γνωμοδοτεί για την απομάκρυνση εκπαιδευτικών ύστερα από υπαιτιότητά τους, από νομό σε άλλο νομό.
  • Γνωμοδοτεί για τη μετάταξη ή απόλυση εκπαιδευτικών που κρίνονται δύο φορές μη προακτέοι.
  • Γνωμοδοτεί για τη χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή στα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη του ΚΥΣΔΕ.
  • Γνωμοδοτεί για τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών των τακτικών και αναπληρωματικών μελών του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου με το αντικείμενο της απασχόλησής τους.Αποφασίζει για τη διαθεσιμότητα λόγω ασθενείας των διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου.
  • Αποφασίζει για την απόλυση λόγω σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας, καθώς και για τον αναδιορισμό τους των διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου.
  • Εξετάζει προσφυγές των τακτικών και αναπληρωματικών μελών του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου κατά αποφάσεων εκκαθαριστών με τις οποίες έγινε περικοπή των αποδοχών τους.
  • Αποφασίζει για τη δυνητική θέση σε αργία και για την επαναφορά στην άσκηση των καθηκόντων τους των διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των ανώτερων περιφερειακών και του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου.
  • Εξετάζει θέματα υπηρεσιακής κατάστασης εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις καθώς και κάθε άλλο εκπαιδευτικό θέμα που προβλέπεται από ειδικές διατάξεις, εφόσον αυτά δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα των ΑΠΥΣΔΕ ή των ΠYΣΔE.

2.Αρμοδιότητες ΑΠΥΣΔΕ 
(Άρθρο 15 του Π.Δ. 1/2003 - ΦΕΚ1/3-1-03 )

Τα ΑΠΥΣΔΕ έχουν τις εξής αρμοδιότητες:
  • Συντάσσουν τους πίνακες υποψηφίων προϊσταμένων των γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των προϊσταμένων γραφείων τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΤΕΕ), καθώς και των προϊσταμένων των γραφείων φυσικής αγωγής που εδρεύουν στην περιοχή της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης.
  • Προτείνουν την τοποθέτηση των επιλεγέντων προϊσταμένων των γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των προϊσταμένων γραφείων τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΤΕΕ) και των προϊσταμένων των γραφείων φυσικής αγωγής που εδρεύουν στην περιοχή της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης.
  • Συντάσσουν τους πίνακες υποψηφίων διευθυντών των πειραματικών γυμνασίων και ενιαίων λυκείων που λειτουργούν στην περιοχή της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης.
  • Προτείνουν την τοποθέτηση των επιλεγέντων διευθυντών των πειραματικών γυμνασίων και ενιαίων λυκείων που λειτουργούν στην περιοχή της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης.
  • Προτείνουν τη μετάθεση των προϊσταμένων των γραφείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των προϊσταμένων γραφείων ΤΕΕ και των προϊσταμένων των γραφείων φυσικής αγωγής από γραφείο σε γραφείο της ίδιας περιφερειακής διεύθυνσης.
  • Εισηγούνται τον ορισμό αναπληρωτών των διευθυντών των διευθύνσεων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εδρεύουν στην περιοχή της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης.
  • Εισηγούνται τον ορισμό αναπληρωτών των προϊσταμένων γραφείων εκπαίδευσης, των προϊσταμένων γραφείων ΤΕΕ και των προϊσταμένων των γραφείων φυσικής αγωγής της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης.
  • Εισηγούνται τον ορισμό προσωρινών αναπληρωτών διευθυντών στα πειραματικά σχολεία.
  • Γνωμοδοτούν, ύστερα από ακρόασή τους, για την απαλλαγή από τα καθήκοντά τους των διευθυντών των σχολικών μονάδων και των ΣΕΚ, των υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και των υπεύθυνων τομέων ΣΕΚ, των προϊσταμένων των τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων, των προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των προϊσταμένων γραφείων ΤΕΕ, των προϊσταμένων γραφείων φυσικής αγωγής και των διευθυντών των πειραματικών σχολείων.
  • Προτείνουν την απόσπαση εκπαιδευτικών σε θέσεις διοικητικών υπαλλήλων των περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης, για μια τριετία.
  • Εκδικάζουν ενστάσεις κατά των πινάκων προακτέων που συντάσσονται από τα περιφερειακά συμβούλια.
  • Εκδικάζουν πειθαρχικές υποθέσεις κατά διευθυντών σχολικών μονάδων και ΣΕΚ, προϊσταμένων των τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων, προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προϊσταμένων γραφείων ΤΕΕ, προϊσταμένων γραφείων φυσικής αγωγής καθώς και τακτικών και αναπληρωματικών μελών των περιφερειακών συμβουλίων, εκτός από τις πειθαρχικές υποθέσεις των προέδρων τους όταν αυτοί είναι διευθυντές εκπαίδευσης.
  • Εκδικάζουν ενστάσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού κατά των πειθαρχικών αποφάσεων των διευθυντών εκπαίδευσης, των προϊσταμένων των ΚΔΑΥ, των προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των προϊσταμένων γραφείων ΤΕΕ.
  • Γνωμοδοτούν για τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών των προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των προϊσταμένων γραφείων ΤΕΕ και γραφείων φυσικής αγωγής και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων με το αντικείμενο της απασχόλησής τους.
  • Αποφασίζουν για τη διαθεσιμότητα λόγω ασθενείας, των προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των προϊσταμένων γραφείων ΤΕΕ, των γραφείων φυσικής αγωγής και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των ΠΥΣΔΕ.
  • Αποφασίζουν για την απόλυση λόγω σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας, καθώς και για τον αναδιορισμό τους, των προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των προϊσταμένων γραφείων ΤΕΕ και των γραφείων φυσικής αγωγής και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων.
  • Εξετάζουν προσφυγές των προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των προϊσταμένων γραφείων ΤΕΕ και των γραφείων φυσικής αγωγής και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων κατά αποφάσεων εκκαθαριστών με τις οποίες έγινε περικοπή των αποδοχών τους.
  • Γνωμοδοτούν για την απαλλαγή από τα καθήκοντά τους των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και των προϊσταμένων των τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων.
  • Αποφασίζουν για τη θέση σε δυνητική αργία και για την επαναφορά στην άσκηση των καθηκόντων τους των προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φυσικής αγωγής και ΤΕΕ και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων.
  • Γνωμοδοτεί για τη χορήγηση αδειών υπηρεσιακής εκπαίδευσης, καθώς και για την ανάκλησή τους.
  • Γνωμοδοτεί για τη χορήγηση αυξημένων αποδοχών σε εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης.
  • Γνωμοδοτεί για τη χορήγηση αδειών χωρίς αποδοχές.


 3.Αρμοδιότητες ΠΥΣΔΕ  
(Άρθρο 12 του Π.Δ. 1/2003 - ΦΕΚ1/3-1-03 )

Τα ΠΥΣΔΕ έχουν τις εξής αρμοδιότητες:
  • Συντάσσουν πίνακες υποψηφίων διευθυντών σχολικών μονάδων και σχολικών εργαστηριακών κέντρων (ΣΕΚ).
  • Επιλέγουν τους υποδιευθυντές των σχολικών μονάδων και τους υπεύθυνους τομέων ΣΕΚ.
  • Καταρτίζουν τους πίνακες προϊσταμένων των τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων των διευθύνσεων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Προτείνουν την τοποθέτηση των επιλεγέντων διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και υπεύθυνων τομέων ΣΕΚ καθώς και των προϊσταμένων των τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων των διευθύνσεων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Προτείνουν τη μετάθεση των διευθυντών σχολικών μονάδων και ΣΕΚ από σχολείο σε σχολείο της ίδιας διεύθυνσης εκπαίδευσης.
  • Εισηγούνται τον ορισμό αναπληρωτών διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων.
  • Γνωμοδοτούν για τη χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή.
  • Προτείνουν την προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
  • Καταρτίζουν πίνακες προακτέων εκπαιδευτικών.
  • Προτείνουν την τοποθέτηση σε σχολείο των μετατεθέντων και αποσπασθέντων από άλλο ΠΥΣΔΕ, την τοποθέτηση υπεράριθμων εκπαιδευτικών, την οριστική τοποθέτηση των νεοδιόριστων και των μεταταγέντων, καθώς επίσης και την μετάθεση για βελτίωση θέσης.
  • Προτείνουν τη μετάθεση εκπαιδευτικών για το συμφέρον της υπηρεσίας εντός της ίδιας διεύθυνσης εκπαίδευσης.
  • Προτείνουν την κάθε είδους απόσπαση εκπαιδευτικών εντός της ίδιας διεύθυνσης εκπαίδευσης.
  • Προτείνουν τη διάθεση εκπαιδευτικών για συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου διδασκαλίας σε σχολεία της ίδιας διεύθυνσης εκπαίδευσης.
  • Αναθέτουν σε εκπαιδευτικούς την υπερωριακή διδασκαλία στο ίδιο ή σε άλλο σχολείο, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  • Ορίζουν τις σχολικές μονάδες των οποίων οι μαθητές ασκούνται στα σχολικά εργαστηριακά κέντρα (ΣΕΚ) καθώς επίσης και τους διδάσκοντες σ’ αυτά.
  • Προτείνουν την τοποθέτηση των επανερχόμενων εκπαιδευτικών από σχολεία του εξωτερικού.
  • Εκδικάζουν πειθαρχικές υποθέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εκτός από τις πειθαρχικές υποθέσεις κατά των διευθυντών σχολικών μονάδων και ΣΕΚ, των προϊσταμένων των τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων, των προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των προϊσταμένων γραφείων ΤΕΕ και των γραφείων φυσικής αγωγής, των διευθυντών εκπαίδευσης και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων.
  • Αποφασίζουν για τη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών μετά τη συμπλήρωση διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας.
  • Γνωμοδοτούν για τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών κατά το άρθρο 6 του ν. 2470/1997.
  • Γνωμοδοτούν για τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών με το αντικείμενο απασχόλησης των εκπαιδευτικών, εκτός των προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των γραφείων ΤΕΕ, των γραφείων φυσικής αγωγής, των διευθυντών εκπαίδευσης και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων.
  • Αποφασίζουν για τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών λόγω ασθενείας, εκτός των προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των γραφείων ΤΕΕ, των γραφείων φυσικής αγωγής, των διευθυντών εκπαίδευσης και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων.
  • Αποφασίζουν για την απόλυση εκπαιδευτικών λόγω σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας καθώς και για τον αναδιορισμό τους εκτός των προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των γραφείων ΤΕΕ, των γραφείων φυσικής αγωγής, των διευθυντών εκπαίδευσης και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων.
  • Αποφασίζουν για δυνητική θέση των εκπαιδευτικών σε αργία και για την επαναφορά στα καθήκοντά τους, εκτός των προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των γραφείων ΤΕΕ, των γραφείων φυσικής αγωγής, των διευθυντών εκπαίδευσης και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων.
  • Εξετάζουν προσφυγές εκπαιδευτικών κατά αποφάσεων εκκαθαριστών με τις οποίες έγινε περικοπή των αποδοχών τους, εκτός των προϊσταμένων γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των γραφείων ΤΕΕ, των γραφείων φυσικής αγωγής, των διευθυντών εκπαίδευσης και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων.
  • Αποφασίζουν για την αναγνώριση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας σε ιδιωτικά σχολεία, στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει πράξη πρόσληψης και απόλυσης ή υπάρχει μόνο πράξη πρόσληψης ή απόλυσης.
  • Γνωμοδοτούν για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων.
  • Συντάσσουν πίνακες προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για τις ΣΜΕΑ και τα μουσικά σχολεία και προτείνουν την τοποθέτησή τους.
  • Εξετάζουν θέματα υπηρεσιακής κατάστασης εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, καθώς και κάθε άλλο εκπαιδευτικό θέμα που προβλέπεται από ειδικές διατάξεις, εφόσον αυτά δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα του ΚΥΣΔΕ ή του ΑΠΥΣΔΕ.
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
            Η μαζική συμμετοχή μας σ΄ αυτές τις εκλογές θα δώσει στους αυριανούς αιρετούς μας τη δύναμη που χρειάζονται ώστε να μπορούν να αντιστέκονται σε κάθε αυθαιρεσία της διοίκησης και να χειρίζονται με σθένος και αποφασιστικότητα τα ζητήματα μας.

 by 6027@sch.gr
adjustment from by mpratis.gr

Παρουσίαση βιβλίου της Δέσποινας Μ. Αφεντούλη

 


Η παρουσίαση του βιβλίου της Δέσποινας Μ. Αφεντούλη θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 23 Οκτωβρίου 2012 και ώρα 7.30 το απόγευμα στο Πολιτιστικό Κέντρο Αγίου Στεφάνου (Πεντζερίδη 3).
Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαιτέρως.

 
http://www.facebook.com/despina.afentouli

Γνώση εναντίον φτώχειας Esther Duflo

Esther Duflo

Η Εστέρ Ντυφλό, καθηγήτρια στο ΜΙΤ και στην Ιcole d’Ιconomie de Paris, θεωρείται μία από τις σημαντικότερες νέες οικονομολόγους. Το βιβλίο περιλαμβάνει τα μαθήματά της στο Collθge de France.

Εννέα εκατομμύρια παιδιά πεθαίνουν κάθε χρόνο, πριν φτάσουν στο πέμπτο έτος της ηλικίας τους, από αρρώστιες που είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν. Στην Ινδία, το 50% των μαθητών δεν γνωρίζουν ανάγνωση. Η Εστέρ Ντυφλό πραγματοποιεί επιτόπιες έρευνες από την Ινδία ώς το Μαλάουι και από την Κένυα ώς το Μεξικό και, εφαρμόζοντας τη μέθοδο του "δημιουργικού πειραματισμού", δίνει πειστικές απαντήσεις σε ποικίλα ερωτήματα:
Πώς οι εμβολιασμοί θα γίνουν πιο αποτελεσματικοί;
Πώς θα βελτιωθεί η σχολική διδασκαλία, όταν λείπουν οι αναγκαίες πιστώσεις;
Πώς θα εξασφαλιστεί η καλύτερη συνεργασία των εκπαιδευτικών και των νοσοκόμων;
Είναι το σύστημα των μικροπιστώσεων η θαυματουργή λύση χάρη στην οποία θα πλουτίσει ο εξαθλιωμένος αγρότης του Μπανγκλαντές;
Τα τοπικά συμβούλια, στα χωριά της Ινδίας και της Αφρικής, επιτρέπουν πράγματι στις κοινότητες να πάρουν την τύχη τους στα χέρια τους;
Γιατί έχουν αποτύχει οι ως τώρα ακολουθούμενες πολιτικές;

Η Ντυφλό πιστεύει ότι η υγεία και η παιδεία αποτελούν αναγκαίες προϋποθέσεις για την κοινωνική ευημερία αλλά και την ελευθερία. Αρνείται τον κυρίαρχο λόγο που καθιστά τους φτωχούς υπεύθυνους για τη φτώχεια τους, αμφισβητεί ορισμένες πλευρές του συστήματος των μικροπιστώσεων, και τάσσεται υπέρ μιας ενεργού δημόσιας παρεμβατικής πολιτικής που θα παρέχει υπηρεσίες υγείας, θα επενδύει σε δασκάλους και σε έργα υποδομής, θα καταπολεμά τη διαφθορά. Να πειραματιζόμαστε διαρκώς, για να βελτιώνουμε με απτό τρόπο τη ζωή των φτωχών: μόνο έτσι στεριώνει η δημοκρατία.

by BiblioNet

Πώς τα παιδιά εργατικής προέλευσης επιλέγουν δουλειές της εργατικής τάξης


Από τον καταιγισμό βιβλίων για την εκπαίδευση που κυκλοφόρησαν την τελευταία δεκαετία, σημαντικότερο ήταν το Μαθαίνοντας να δουλεύεις του Πολ Γουίλις. Η μοναδική συνεισφορά του βιβλίου αυτού συνίσταται στο ότι καταδεικνύει, με θαυμαστή καθαρότητα, πώς η αντίσταση των φτωχών παιδιών της εργατικής τάξης στη σχολική πειθαρχία τα προετοιμάζει ν' αναλάβουν επαγγέλματα της τάξης τους. Όλοι οι αναγνώστες και οι ερευνητές που ενδιαφέρονται για την εκπαίδευση και την εργασία πρέπει να μελετήσουν αυτό το βιβλίο με προσοχή.

Περιεχόμενα

Πρόλογος || Ευχαριστίες || Πρόλογος στην αμερικανική έκδοση || Εισαγωγή του επιμελητή || Εισαγωγή || Στοιχεία μιας κουλτούρας || Ταξική και θεσμική μορφή της κουλτούρας || Εργατική δύναμη, κουλτούρα, τάξη και θεσμικό πλαίσιο || Μορφές συνειδητοποίησης || Περιορισμοί || Ο ρόλος της ιδεολογίας || Σημειώσεις για μια θεωρία της κουλτούρας και της κοινωνικής αναπαραγωγής || Η επόμενη μέρα και το μέλλον || Παράρτημα || Επίμετρο για την αμερικανική έκδοση || Ευρετήριο

Ο Εκφοβισμός στα Ελληνικά Σχολεία

Σύγχρονα Ψυχοπαιδαγωγικά Ζητήματα

Ερευνητικά δεδομένα και προτάσεις για παρεμβάσεις
Η βία στο χώρο του σχολείου απασχολεί ιδιαίτερα τη διεθνή βιβλιογραφία, καθώς και τα τελευταία χρόνια φαίνεται να πληθαίνουν τα περιστατικά χρήσης βίας στο χώρο του σχολείου με θύματα τόσο παιδιά όσο και ενήλικες. Μια συγκεκριμένη μορφή βίας που εκδηλώνεται στο σχολείο αποτελεί και ο εκφοβισμός (bullying), ένα φαινόμενο που αρχικά μελετήθηκε στις Σκανδιναβικές χώρες από τον Dan Olweus στη δεκαετία του 1970.
Με αυτό το μείζον πρόβλημα της σχολικής ζωής ασχολείται το συγκεκριμένο βιβλίο. Πρόκειται για συλλογικό τόμο στον οποίο παρουσιάζονται κυρίως τα αποτελέσματα πανελλαδικής επιστημονικής έρευνας, ενώ παράλληλα γίνεται μια διεξοδική αναφορά στο φαινόμενο του εκφοβισμού στο σχολείο (ορισμός, χαρακτηριστικά, αίτια, επιπτώσεις) και διατυπώνονται προτάσεις για την πρόληψη και αντιμετώπισή του. Επιπλέον, παρουσιάζονται οι απόψεις των γονιών για το θέμα και συζητιέται η καινούρια μορφή του εκφοβισμού, ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός (cyberbulling).
Το θέμα που πραγματεύεται το βιβλίο είναι όχι μόνο επίκαιρο, αλλά αποτελεί ένα ιδιαίτερο σημαντικό κοινωνικό πρόβλημα που επηρεάζει τη σχολική κοινότητα στο σύνολό της. Η ενασχόληση όλων με το φαινόμενο του εκφοβισμού στο σχολικό πλαίσιο καθίσταται επιτακτική, όχι μόνο γιατί οι επιπτώσεις των συγκεκριμένων πράξεων είναι σοβαρές τόσο για τα θύματα όσο και για τους δράστες, αλλά και γιατί το φαινόμενο συνδέεται στενά και με τη γενικότερη στάση της κοινωνίας απέναντι στη βία και την καταπίεση.
Το βιβλίο απευθύνεται σε φοιτήτριες και φοιτητές, εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες ψυχικής υγείας, γονείς και σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί για το συγκεκριμένο φαινόμενο που έχει γνωρίσει τόσο μεγάλη προβολή τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Το εύληπτο ύφος γραφής του βιβλίου αλλά και το είδος των πληροφοριών που περιλαμβάνει (δε δίνεται υπερβολική έμφαση σε στατιστικές αναλύσεις, αλλά στο τι σημαίνουν οι αριθμοί και τα ευρήματα), το καθιστούν όχι μόνο ένα απαραίτητο ακαδημαϊκό βοήθημα, αλλά και ένα βιβλίο που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον ενός ευρύτερου αναγνωστικού κοινού με ευαισθησία σε θέματα εκπαίδευσης.

Περιεχόμενα

Πρόλογος || 1. Σχολικός εκφοβισμός: ʼγνωστη λέξη - γνωστή συμπεριφορά || Μέρος Α: Η Θεωρία (Τι είναι ο εκφοβισμός στο σχολείο;): 2. Εκφοβισμός στο σχολείο: Το ερευνητικό υπόβαθρο. 3. Το κοινωνικό πλαίσιο του εκφοβισμού: Μια κοινωνικο-συστημική προσέγγιση του φαινομένου. 4. Σύνοψη || Μέρος Β: Η Μεθοδολογία (Η έρευνα για τον εκφοβισμό στα ελληνικά σχολεία): 5. Εισαγωγή. Ο εκφοβισμός στα ελληνικά σχολεία. 6. Το ερευνητικό πρόγραμμα ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ: Σκεπτικό και στόχοι. 7. Μεθοδολογικά ζητήματα: α) Μπερδεμένοι στη μετάφραση. Ορίζοντας τον εκφοβισμό στην Ελλάδα, β) Η μέτρηση του εκφοβισμού στα ελληνικά σχολεία. 8. Σύνοψη. || Μέρος Γ: Η έρευνα (Σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα για τον εκφοβισμό στα ελληνικά σχολεία): 9. Εισαγωγή. 10. Ερευνητικό πρόγραμμα ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ: Αποτελέσματα ποσοτικής έρευνας. Οι μαθητές/μαθήτριες. Α) Εμπειρίες θυματοποίησης σε χώρους προσχολικής αγωγής, β) Αποτελέσματα ποσοτικής έρευνας, γ) Αποτελέσματα ποιοτικής έρευνας: Η εμπειρία του εκφοβισμού μεταξύ μαθητών/μαθητριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 11. Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον εκφοβισμό στο σχολείο: Αποτελέσματα ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. 12. Εκφοβισμός και θυματοποίηση στο ελληνικό σχολικό πλαίσιο: Η οπτική των γονέων. 13. Ηλεκτρονικός εκφοβισμός (cyberbulling): Το νέο πρόσωπο του σχολικού εκφοβισμού. 14. Σύνοψη || Μέρος Δ: Και τώρα τι;: 15. Προτάσεις πρόληψης και αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού και της θυματοποίησης || Παραρτήματα || Οι συγγραφείς του τόμου

Παρατηρήσεις

Οι συγγραφείς: Δεληγιάννη-Κουϊμτζή Βασιλική, Ψάλτη Αναστασία, Κασάπη Στέλλα, Smith Peter K., Παπαθανασίου Μαρία, Λαλούμη-Βιδάλη Ευαγγελία, Κωνσταντίνου Κατερίνα, Αθανασιάδου Χριστίνα, Νακοπούλου Ευαγγελία, Γαλάνη Παναγούλα, Καπατζιά Αναστασία, Συγκολλίτου Ευθυμία