Συναδέλφισσα, Συνάδελφε,
Γινόμαστε
τα τελευταία τρία χρόνια μάρτυρες -αλλά
και θύματα-, μιας πολιτικής που έχει βάλει στο στόχαστρο την κοινωνία, που έχει οδηγήσει στην υποχώρηση των
κοινωνικών κατακτήσεων, και την κατάρρευση των εργασιακών δικαιωμάτων.
Ειδικότερα
στο χώρο της εκπαίδευσης, μια σειρά μέτρων που επιβάλλονται στα πλαίσια μιας
ασφυκτικής δημοσιονομικής πολιτικής έχουν οδηγήσει ήδη τον κλάδο σε απόγνωση.
·
Η
εφαρμογή των όρων των μνημονίων και ο επαίσχυντος νόμος 4024/11 για το ενιαίο
βαθμολόγιο – μισθολόγιο έχουν επιφέρει μειώσεις μισθών που σε κάποιες
περιπτώσεις αγγίζουν σε απόλυτους
αριθμούς το 50%.
·
Η
ψήφιση των νόμων 4093 και 4057/2012 για το πειθαρχικό δίκαιο και τη
διαθεσιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων οδηγεί στην ποινικοποίηση στοιχειωδών δημοκρατικών και
κοινωνικών δικαιωμάτων και στην άρση του τεκμηρίου αθωότητας.
·
Η
μείωση των συνολικών δαπανών για την Παιδεία σε ποσοστό 2,5% επί του ΑΕΠ.
·
Έχει
ήδη ψηφιστεί και θα εφαρμοστεί η υποχρεωτική μετάθεση εκπαιδευτικών, σε όλη την
επικράτεια και ανεξαρτήτως βαθμίδας και οργανικής θέσης.
Μαζί
με αυτά επίκειται η αύξηση του διδακτικού ωραρίου και η εφαρμογή της
αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που βασίζεται σε ένα από τα χειρότερα σχέδια
αξιολόγησης που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τα τελευταία τριάντα χρόνια.
Μαζί
με την απαξίωση ενός πολιτικού συστήματος που αδυνατεί να δώσει λύσεις,
πορεύεται και η συνολική απαξίωση του
συνδικαλιστικού κινήματος.
Ελάχιστη
συμμετοχή σε Γενικές Συνελεύσεις και σε κινητοποιήσεις, απουσία από συλλογικές
διαδικασίες,
Πολλές από τις
αποφάσεις στη δική μας ΕΛΜΕ λαμβάνονται με συμμετοχή που δεν ξεπερνά το 5%
επί του συνόλου των εγγεγραμμένων συναδέλφων.
Είναι
ανάγκη να αντιδράσουμε στην κατάσταση αυτή με την ανάληψη πρωτοβουλιών που θα μεταφέρουν
το κέντρο βάρους των αποφάσεων για τις θέσεις και τη δράση του κλάδου, από τα
επιτελεία των κομμάτων και των συνδικαλιστικών ηγεσιών, στους συλλόγους καθηγητών των σχολείων.
Η ΠΑΣΚ, η ΔΗΜ. ΣΥΝ. και ομάδα ανεξάρτητων καθηγητών, αποφασίσαμε
να συνεργαστούμε στη βάση λογικών και
εφικτών αιτημάτων και στόχων του κλάδου των εκπαιδευτικών, παίρνοντας τις
κατάλληλες αποστάσεις από τις πολιτικές της κυβέρνησης και των κομμάτων που την
στηρίζουν αλλά και από τη στρατηγική της απόλυτης άρνησης, των τυφλών ρήξεων και
των κατά φαντασία ανατροπών, των κομμάτων της αντιπολίτευσης.
Απευθύνουμε
αίτημα συνεργασίας σε όλους τους συναδέλφους που πιστεύουν στην αναγκαιότητα
αλλαγής του συνδικαλισμού προς ορθολογικές και δημοκρατικότερες κατευθύνσεις.
Βιώνοντας τα αδιέξοδα της σημερινής
κατάστασης αποφασίσαμε να καταθέσουμε μια κοινή
πρόταση, που ελπίζουμε ότι:
· Θα αποτελέσει αφορμή για την ενεργοποίηση και
συμμετοχή περισσότερων συναδέλφων.
· Θα νοηματοδοτήσει
την αλλαγή στον τρόπο δράσης αλλά και στις κυρίαρχες νοοτροπίες και
συμπεριφορές και θα υπερβεί παγιωμένες
συνδικαλιστικές και παραταξιακές πρακτικές
· θα οδηγήσει
σταδιακά στην εμφάνιση στο προσκήνιο του δυναμικού και πλειοψηφικού μέρους των
συναδέλφων που μπορούν να γίνουν φορείς νέων ιδεών και προτάσεων και που σήμερα,-περισσότερο από ποτέ-, έχει
ανάγκη ο κλάδος.
· Θα σηματοδοτήσει
την ανάγκη συνεργασιών και συμπορεύσεων μέσα σε ένα πλαίσιο συνεννόησης και σεβασμού της διαφορετικής
άποψης..
Μία από τις κεντρικές θέσεις μας για το
16ο συνέδριο της Ο.Λ.Μ.Ε., θα
είναι η μεταρρύθμιση του πλαισίου που
αφορά στην οργάνωση και τη λειτουργία των ΕΛΜΕ, με τρόπο ώστε ο Σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας,
να γίνει το βασικό όργανο λήψης αποφάσεων που αφορούν τα θέματα και τις δράσεις
του κλάδου.
Ειδικότερα,
στις Γ.Σ. των τοπικών ΕΛΜΕ μπορούν να συζητιούνται οι προτάσεις των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ, της ΟΛΜΕ, και των ΣΥΛΛΟΓΩΝ των
σχολείων και να επιλέγονται με ψηφοφορίες εκείνες που θα προωθούνται προς
τελική ψήφιση στα σχολεία.
Οι ψηφοφορίες πάνω στις τελικές προτάσεις,
θα διεξάγονται στα σχολεία με μυστική ψηφοφορία, σε κοινή ημέρα για όλες τις
σχολικές μονάδες.
Οι προτάσεις που πλειοψηφούν προωθούνται για
υλοποίηση από το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ή της
ΟΛΜΕ.
- με αίτημα των συναδέλφων, μπορούν στα
σχολεία τους να διοργανώνονται συζητήσεις και ψηφοφορίες για προτάσεις που
τίθενται από μέλος ή μέλη του συλλόγου του σχολείου, εκτός διδακτικού ωραρίου.
Οι πλειοψηφούσες προτάσεις προωθούνται στη Γ.Σ. της ΕΛΜΕ.
Με
τον τρόπο αυτό, ενισχύεται η εμπλοκή όλων των συναδέλφων, στη διαμόρφωση των
θέσεων και των προτάσεων του κλάδου και εξασφαλίζεται η στήριξη των δράσεων και
των κινητοποιήσεων, μέσα από μια συμμετοχική και δημοκρατική διαδικασία.
ΘΕΣΕΙΣ –
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
•
Αύξηση των δημόσιων πόρων
ως δαπανών για την παιδεία στο 5% επί του ΑΕΠ, τουλάχιστον
•
Κατάργηση του νόμου
4024/2011 για το ενιαίο βαθμολόγιο -
μισθολόγιο.
•
Ακύρωση όλων των
αντιεκπαιδευτικών – αντεργατικών ρυθμίσεων που προβλέπονται από τους ν. 4093
και 4057/2012 για το πειθαρχικό δίκαιο για την αργία και τη διαθεσιμότητα των
δημοσίων υπαλλήλων.
•
Ανάκληση των ρυθμίσεων
για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών . Η διαδικασία αξιολόγησης να καθορίζεται
με πλήρη σαφήνεια και τα κριτήρια να είναι αντικειμενικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά αξιόπιστα
•
Εκπαιδευτική αποκέντρωση,
με μεταφορά αρμοδιοτήτων και πόρων προς την εκπαιδευτική περιφέρεια και τη σχολική
μονάδα
•
Ο Σύλλογος των
διδασκόντων να παραμείνει το κυρίαρχο όργανο σε κάθε σχολική μονάδα, με
ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του, στην προοπτική περαιτέρω μεταφοράς αρμοδιοτήτων
από την κεντρική διοίκηση στο σχολείο.
Η ΣΤΑΣΗ
ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Η ατομική και ποσοτική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, με βάση ασαφή και αντιεπιστημονικά κριτήρια που προβλέπονται από το σχέδιο προεδρικού
διατάγματος, είναι απαράδεκτη και απορριπτέα.
Η σύνδεση της αξιολόγησης με την βαθμολογική και μισθολογική
εξέλιξη, η απαράδεκτη ποσόστωση στις προαγωγές που εισάγεται με τον νόμο
4024/11, η απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στην επιμόρφωση, φανερώνουν ότι στόχος της προωθούμενης
αξιολόγησης δεν είναι η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου αλλά η εξυπηρέτηση
συγκεκριμένων δημοσιονομικών στόχων που τίθενται στα πλαίσια μιας γενικότερης
ασφυκτικής – καταστροφικής οικονομικής πολιτικής.
Πελατειακές πρακτικές, αυταρχισμοί, εκφοβισμοί και τρομοκρατίες
με όπλο την αξιολόγηση- βαθμολόγηση μας βρίσκουν απόλυτα αντίθετους. Στο θέμα αυτό
συμφωνούμε όλοι και οφείλουμε να συνεργαστούμε και να το αντιμετωπίσουμε από
κοινού, ανεξάρτητα από διαφωνίες ή αντιπαραθέσεις σε άλλα θέματα.
Διεκδικούμε
–με βάση και τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου-,
μια αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου που στοχεύει στην αναμόρφωση της
σχολικής ζωής, στον εκδημοκρατισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, στη μορφωτική
–παιδαγωγική ενίσχυση της εκπαιδευτικής πράξης.
Μια
αξιολόγηση που δεν είναι μία “εξωτερική” αποτίμηση της σχολικής πραγματικότητας
αλλά μία εσωτερική υπόθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας, που αποβλέπει στην
αναμόρφωση της παιδαγωγικής πράξης. Μια αξιολόγηση που είναι υπόθεση της κάθε
σχολικής μονάδας στα πλαίσια της εκπαιδευτικής της περιφέρειας.
Συναδέλφισσα,
Συνάδελφε
Τα προβλήματα, οι
ανάγκες και οι απαιτήσεις της πραγματικότητας που ζούμε δεν αντιμετωπίζονται με
παλιές νοοτροπίες και πρακτικές. Η εξάρτηση, η καθοδήγηση και η χειραγώγηση του
συνδικαλισμού από τα κόμματα και από ορισμένες ομάδες πρέπει να τελειώσει.
Δύναμή μας πρέπει να γίνει η συνεννόηση, η συνεργασία και η συμμετοχή στις
αποφάσεις όλων μας.
Σε καλούμε να
συμμετάσχεις στην προσπάθεια να
δημιουργήσουμε έναν νέο συνδικαλισμό ο οποίος να στηρίζεται στην εμπιστοσύνη μεταξύ μας, στο σεβασμό στη
διαφορετική και στην αντίθετη άποψη και στις δημοκρατικές διαδικασίες, προς
όφελος της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και
της κοινωνίας.
(ΠΑΣΚ, ΔΗΜ. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΝΕΝΤΑΧΤΟΙ
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ)
|
ΠΕ11
|
2Ο Γ/ΣΙΟ ΠΑΙΑΝΙΑΣ
|
|
ΠΕ17
|
ΕΠΑΣ ΡΑΦΗΝΑΣ
|
|
ΠΕ02
|
ΓΕΛ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
|
|
ΠΕ12
|
ΣΕΚ ΡΑΦΗΝΑΣ
|
|
ΠΕ02
|
ΓΕΛ ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ
|
|
ΠΕ02
|
ΕΣΠΕΡΙΝΟ Γ/ΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ04
|
2ο ΓΕΛ ΓΕΡΑΚΑ
|
|
ΠΕ03
|
1ο Γ/ΣΙΟ. ΓΕΡΑΚΑ
|
|
ΠΕ04
|
1Ο
ΓΕΛ ΓΕΡΑΚΑ
|
|
ΠΕ04
|
2Ο Γ/ΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ04
|
Γ/ΣΙΟ
ΜΑΡΑΘΩΝΑ
|
|
ΠΕ04
|
1ο
ΓΕΛ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ03
|
2ο
ΓΕΛ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ
|
ΠΕ03
|
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΣΠΑΤΩΝ
|
|
|
ΠΕ04
|
1Ο
ΓΕΛ ΓΕΡΑΚΑ
|
|
ΠΕ02
|
2Ο
ΓΕΛ ΓΕΡΑΚΑ
|
|
ΠΕ04
|
2Ο
ΓΕΛ ΓΕΡΑΚΑ
|
|
ΠΕ08
|
2Ο Γ/ΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ03
|
3Ο
Γ/ΣΙΟ ΓΕΡΑΚΑ
|
|
ΤΕ01
|
1ο ΕΠΑΛ ΡΑΦΗΝΑΣ
|
|
ΠΕ17
|
ΕΣΠ. ΕΠΑΛ ΚΟΡΩΠΙΟΥ
|
|
ΠΕ03
|
1ο Γ/ΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ02
|
ΕΣΠ.
ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ02
|
2Ο Γ/ΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ04
|
2Ο
ΓΕΛ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ04
|
ΜΟΥΣΙΚΟ
Γ/ΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ02
|
1ο
ΓΕΛ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ03
|
ΜΟΥΣΙΚΟ
ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ19
|
1Ο
Γ/ΣΙΟ ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ
|
|
ΠΕ16
|
1Ο Γ/ΣΙΟ ΠΑΙΑΝΙΑΣ
|
|
ΠΕ17
|
1Ο
Γ/ΣΙΟ ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ
|
|
ΠΕ03
|
2Ο
ΓΕΛ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ
|
|
ΠΕ16
|
1ο Γ/ΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ11
|
3Ο Γ/ΣΙΟ ΓΕΡΑΚΑ
|
|
ΠΕ02
|
2Ο
ΓΕΛ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΤΕ01
|
ΕΠΑΣ ΡΑΦΗΝΑΣ
|
|
ΠΕ03
|
2Ο
ΓΕΛ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ03
|
1Ο
ΓΕΛ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ03
|
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΜΑΡΑΘΩΝΑ
|
|
ΠΕ03
|
2ο
Γ/ΣΙΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ
|
|
ΠΕ11
|
2ο Γ/ΣΙΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ
|
|
ΠΕ04
|
ΛΥΚΕΙΟ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ
|
|
ΠΕ07
|
2ο
Γ/ΣΙΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ
|
|
ΠΕ02
|
ΜΟΥΣΙΚΟ
ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ02
|
ΜΟΥΣΙΚΟ
ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
|
|
ΠΕ03
|
Γ/ΣΙΟ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου