Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

....δοκιμάζεται η αντοχή μας σε απίστευτης σκληρότητας μέτρα




ΠΑΣΚ  Καθηγητών Δ.Ε.
Ε΄ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής


 Συναδέλφισσες -Συνάδελφοι,
Για ακόμη μία χρονιά δοκιμάζεται η αντοχή μας σε απίστευτης σκληρότητας μέτρα, που μετέβαλαν την καθημερινότητα σε διαρκή αγώνα για την επιβίωση.
Είχαμε από νωρίς χαρακτηρίσει αδιέξοδη, μια πολιτική που στηρίζει τη σκληρή επίθεση του κεφαλαίου στον κόσμο της εργασίας, που στρέφεται εναντίον των χαμηλόμισθων, των χαμηλοσυνταξιούχων και των αδύναμων κοινωνικά τάξεων. Μια τέτοια πολιτική  δεν μπορεί να αποτελεί λύση.





ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ…

Και πράγματι δεν έδωσε τη λύση:
Για πέμπτη συνεχή χρονιά η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση, αθροιστικά θα ξεπεράσει το 20% του Α.Ε.Π., και είναι συγκρίσιμη μόνον με την αντίστοιχη της Αργεντινής την τετραετία 1998-2001 (22%).
Η πραγματική ανεργία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΝ.Ε. της ΓΣΕΕ θα αγγίξει το 34% μέχρι το τέλος του έτους.
Το εισόδημα μισθωτών και συνταξιούχων είναι μειωμένο κατά 50% σε σχέση με το 2008 και ένα στα έξι ελληνόπουλα σύμφωνα με στοιχεία της Unicef  ζει σε συνθήκες ένδειας.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Η ανάγκη για συσπείρωση και αγωνιστική ετοιμότητα του κλάδου, απέναντι στις διαρκείς πολιτικές λιτότητας, ανεργίας και ύφεσης γίνεται σήμερα επιτακτική.
Εκτός από τη νέα επίθεση στα εργασιακά μας δικαιώματα και τους μισθούς της ντροπής, που θα μας οδηγήσουν σε μεγαλύτερη εξαθλίωση, αυτή τη σχολική χρονιά πρέπει να αποτρέψουμε μια σειρά σχεδιασμών  του Υπουργείου Παιδείας που πρόκειται να κάνουν  ακόμη δυσκολότερες τις συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου και θα απαξιώσουν ακόμη περισσότερο το ρόλο του εκπαιδευτικού στο σχολείο.
Ειδικότερα:

  1. Μισθολογικά
Με την προαναγγελθείσα ολική κατάργηση των δώρων και του επιδόματος αδείας, οι μισθοί πείνας συρρικνώνονται ακόμη περισσότερο.
Ιδιαίτερα οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι, που είναι υποχρεωμένοι να υπηρετούν δεκάδες χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια τους, είναι αδύνατο με τα 640 € του μισθού τους να καλύψουν ακόμη και  τις βασικές τους ανάγκες.
Με τις ρυθμίσεις του νέου μισθολογίου, οι συνολικές –ονομαστικές-, απώλειες για ένα εκπαιδευτικό σε 30 χρόνια υπηρεσίας είναι περίπου 150.000€

  1. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Σταθερή και αταλάντευτη θέση μας  είναι ότι η αξιολόγηση είναι δυναμική
διαδικασία που πρέπει να στοχεύει στη συνεχή βελτίωση όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας, του εκπαιδευτικού και γενικότερα της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος.
Σε καμιά περίπτωση η αξιολόγηση δε μπορεί να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα ούτε να συνδέεται με τη βαθμολογική ή τη μισθολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού.
Ο νόμος 4024/2011 συνδέει την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού με την βαθμολογική αλλά και τη μισθολογική του εξέλιξη και προφανέστατα επιδιώκει τη μείωση του μισθολογικού κόστους. Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση τις ρυθμίσεις του νόμου στην καλύτερη περίπτωση μόνον οι μισοί εκπαιδευτικοί θα φτάσουν στον Β βαθμό και μόνον έναν 15% στον βαθμό Α΄. 

  1. Εφεδρεία
Ο νόμος 4024/2011 εξαιρεί ρητά τους εκπαιδευτικούς από την εφαρμογή του μέτρου της εργασιακής εφεδρείας. Και είναι γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν είχε τεθεί τέτοιο ζήτημα από κανέναν. Ωστόσο τη συζήτηση άνοιξαν με δηλώσεις τους τόσο ο Υπουργός όσο και ο Υφυπουργός Παιδείας, που δεν αποκλείουν την εφαρμογή της εφεδρείας – όποια μορφή και αν λάβει-,   και στην εκπαίδευση, και μάλιστα από το 2013 !!
Για την ΠΑΣΚ, το ζήτημα της εργασιακής εφεδρείας, δηλαδή της απόλυσης
συναδέλφων, αποτελεί «κόκκινη» γραμμή. Γιατί ένα τέτοιο μέτρο θα ήταν καταστροφικό όχι μόνο για τον κλάδο μας αλλά για την εκπαίδευση στο σύνολό της.

  1. Αύξηση του διδακτικού ωραρίου
Είναι αποδεδειγμένο ότι τόσο ο διδακτικός χρόνος όσο και ο χρόνος παραμονής των Ελλήνων εκπαιδευτικών στο σχολείο δεν υπολείπονται του αντίστοιχου των χωρών της Ε.Ε.
Ο μέσος όρος των διδακτικών ωρών των ελλήνων εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι αντίστοιχος του μέσου όρου των εκπαιδευτικών των χωρών της Ε.Ε. (18,5 ώρες ανά εβδομάδα).
Άρα η όποια συζήτηση για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, έχει να κάνει όχι με αντικειμενικά στοιχεία, αλλά με τις προθέσεις του υπουργείου για μηδενικές προσλήψεις και μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Η Έκθεση του ΟΟΣΑ, την οποία επικαλούνται όσοι σχεδιάζουν την αύξηση
του ωραρίου των Ελλήνων εκπαιδευτικών, αποτελεί χαρακτηριστικό
παράδειγμα διαστρέβλωσης της εκπαιδευτικής πραγματικότητας της χώρας
μας και έχει ως στόχο να ενισχύσει την Κυβέρνηση και την Τρόικα στην
προσπάθειά τους να λάβουν ακόμα πιο επώδυνες αποφάσεις για τη
δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.

  1. ΔιορισμοίΔιαχείριση προσωπικού
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έγιναν εφέτος μόλις 185 νέοι διορισμοί, τη στιγμή που οι συνταξιοδοτήσεις, μόνο γι’ αυτή τη σχολική χρονιά, έφθασαν τις 3.200!
Τα κενά για τις μεταθέσεις υπολογίζονται με λάθος τρόπο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται αντί να μειώνεται ο αριθμός των συναδέλφων που βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ, δηλαδή σε μια μορφή ομηρίας και εργασιακής ανασφάλειας.
Οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ γίνονται, από πέρσι, με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια, κάτι που η Παράταξή μας έχει χαιρετίσει ως πολύ θετικό. Δε συμβαίνει όμως το ίδιο και με τις αποσπάσεις σε υπηρεσίες και σε φορείς του Υπουργείου. Τις θέσεις αυτές φαίνεται ότι οι κυβερνώντες τις προορίζουν μόνο για τους «ημετέρους».
Πάγια θέση της Παράταξής μας είναι ότι η επιζητούμενη ποιότητα στην παρεχόμενη εκπαίδευση απαιτεί την άμεση κάλυψη, με μόνιμους διορισμούς, όλων των πραγματικών κενών σε διδακτικό αλλά και σε διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό.

  1. Λειτουργικά έξοδα σχολείων
Μέχρι σήμερα έχει καταβληθεί στους δήμους μόνο η πρώτη από τις τέσσερις συνολικά δόσεις της επιχορήγησης του 2012, και μάλιστα μειωμένη κατά 33% σε σχέση με πέρσι. Από την άλλη η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης θα εκτοξεύσει στα ύψη τις δαπάνες για τη θέρμανση κατά τους χειμερινούς μήνες. Τίθεται, επομένως, σοβαρό ζήτημα λειτουργίας των σχολείων, αφού δε θα μπορέσουν να καλύψουν ούτε τις βασικές λειτουργικές τους ανάγκες.






Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΣΚ

Τονίσαμε από την αρχή  ότι την καπιταλιστική κρίση πρέπει να την πληρώσουν αυτοί που την προκάλεσαν. Τα μέτρα που πάρθηκαν τα χαρακτηρίσαμε, από την πρώτη στιγμή, μονομερή, κοινωνικά άδικα και αναποτελεσματικά, γιατί πλήττουν κυρίως τα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα, συρρικνώνουν σημαντικά κοινωνικά αγαθά (παιδεία, υγεία, ασφάλιση), ενώ δεν συνδέονται με τις απαιτούμενες βαθιές διαρθρωτικές και θεσμικές αλλαγές. Δυστυχώς τα γεγονότα επιβεβαίωσαν τις εκτιμήσεις μας αυτές.
Όλο το προηγούμενο διάστημα αγωνιστήκαμε - και μέχρι σήμερα το πετύχαμε - για να μην ισχύσουν στην εκπαίδευση μέτρα όπως η εργασιακή εφεδρεία, η προσχηματική και  τιμωρητικού χαρακτήρα αξιολόγηση, η αύξηση ωραρίου διδασκαλίας, η συνταξιοδότηση στα 67 κ.ά.
            Σήμερα σε ένα κλίμα γενικότερης απαξίωσης των θεσμών, που συμπαρασύρει και το  συνδικαλιστικό κίνημα, τα ζητήματα υπερβαίνουν πολιτικές και παραταξιακές σκοπιμότητες.
Είναι ανάγκη  για  το συνδικαλιστικό κίνημα απαλλαγμένο από στερεότυπα και αγκυλώσεις του παρελθόντος να αρθρώσει λόγο πειστικό και τεκμηριωμένο για όλα τα ζητήματα του κλάδου.
Να επιδιώξει την συσπείρωση και την ενότητα μακριά από αφορισμούς, διαιρέσεις, ανέξοδες επαναστατικές ρητορείες
Ο βασικός προσανατολισμός μας πρέπει να  στρέφεται σε πανεργατικούς αγώνες οι οποίοι είναι οι μόνοι που μπορούν να επιφέρουν καίριο πλήγμα σε αυτήν την πολιτική και να την ανατρέψουν.
λέμε ΟΧΙ
·      Στην ανάλγητη νεοφιλελεύθερη πολιτική
·      Στην οικονομική εξαθλίωση και το κοινωνικό αδιέξοδο
·      Στην κατάργηση των δημόσιων αγαθών
·      Στην κατεδάφιση των ασφαλιστικών-συνταξιοδοτικών κατακτήσεών μας .
Αγωνιζόμαστε
·      Για τη διασφάλιση και τη διεύρυνση των εργασιακών δικαιωμάτων μας
·      Για τη στήριξη της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού
·      Για την αξιοπρέπεια στο σήμερα και την ελπίδα στο αύριο

ΠΑΣΚ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.
Ε ΕΛΜΕ Αν. Αττικής


ΠΑΣΚ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε. Ε ΕΛΜΕ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ - ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΠΥΣΔΕ



ΠΑΣΚ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε. 
 Ε ΕΛΜΕ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ 

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΠΥΣΔΕ

 


ΟΝΟΜΑ

ΣΧΟΛΕΙΑ
ΑΙΒΑΛΙΩΤΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
ΠΕ11
ΓΕΛ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ
ΑΛΕΞΙΟΥ ΚΩΣΤΑΣ
ΠΕ17
ΕΠΑΣ ΡΑΦΗΝΑΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ  ΘΑΝΑΣΗΣ
ΠΕ11
ΓΕΛ ΒΑΡΗΣ
ΓΑΙΤΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΠΕ03
ΓΕΛ ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΠΑΝΟΣ
ΠΕ02
ΓΕΛ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ ΘΟΔΩΡΗΣ 
ΠΕ12
ΣΕΚ ΡΑΦΗΝΑΣ
ΓΟΥΜΕΝΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
ΠΕ02
ΕΣΠΕΡ. ΓΥΜ. ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΔΙΟΚΜΕΤΖΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΠΕ04
1Ο ΓΕΛ ΓΕΡΑΚΑ
ΖΑΧΟΣ ΛΑΖΑΡΟΣ
ΠΕ04
Γ/ΣΙΟ ΜΑΡΑΘΩΝΑ
ΖΙΝΕΛΗ ΠΟΠΗ
ΠΕ04
ΓΕΛ ΜΑΡΑΘΩΝΑ
ΚΑΤΑΝΙΑΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΠΕ03
ΓΥΜ. ΣΠΑΤΩΝ
ΚΑΤΡΑΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΠΕ04
1ο ΓΕΛ ΓΕΡΑΚΑ
ΚΟΤΣΟΒΟΥ  ΕΛΕΝΗ
ΠΕ04
2Ο   ΓΕΛ ΓΕΡΑΚΑ
ΛΙΑΠΗΣ   ΓΙΑΝΝΗΣ
ΠΕ03
3Ο Γ/ΣΙΟ  ΓΕΡΑΚΑ
ΜΑΘΙΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΤΕ01
1ο ΕΠΑΛ ΡΑΦΗΝΑΣ
ΜΑΣΕΛΗΣ ΣΙΜΟΣ
ΠΕ17
ΕΣΠ. ΕΠΑΛ ΚΟΡΩΠΙΟΥ
ΜΠΑΞΕΒΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΠΕ03
1ο Γ/ΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΝΤΟΣΤΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
ΠΕ03
ΓΥΜ. ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΥ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΗ
ΠΕ02
2Ο ΓΥΜ. ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΠΑΠΑΔΑΝΤΩΝΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΠΕ02
1Ο ΓΕΛ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΠΑΠΑΔΟΓΕΩΡΓΑΚΗΣ  ΓΙΑΝΝΗΣ
ΠΕ19
1ο  Γ/ΣΙΟ ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ
ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ ΜΑΚΗΣ
ΠΕ16
1ο  Γ/ΣΙΟ ΠΑΙΑΝΙΑΣ
ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΠΕ03
2Ο  ΓΕΛ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ
ΠΛΕΣΣΑΣ ΝΙΚΟΣ
ΠΕ17
ΕΠΑΛ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ
ΡΕΝΤΖΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ 
ΠΕ03
ΕΣΠ. ΛΥΚΕΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ
ΡΗΤΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΠΕ11
3Ο ΓΥΜ ΓΕΡΑΚΑ
ΣΑΜΠΑΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΠΕ02
2o ΓΕΛ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΠΕ03
Γ/ΣΙΟ ΜΑΡΑΘΩΝΑ
ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΠΕ11
2ο ΓΥΜ ΚΟΡΩΠΙΟΥ
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΠΕ03
ΓΥΜ.ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ