Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

Μελέτη Κ.Ε.ΜΕ.ΤΕ. για Ωράριο και Μισθούς Εκπαιδευτικών 2011

Παρουσίαση της ΟΛΜΕ για τη Μελέτη του Κ.Ε.ΜΕ.ΤΕ. για Ωράριο και Μισθούς Εκπαιδευτικών

ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ
Η παρούσα έκδοση για τους όρους και τις συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου στη
δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σηματοδοτεί την ολοκλήρωση της
ομότιτλης έρευνας, που μετά από δύο έτη κοινής προσπάθειας, έφεραν εις πέρας, τρία ερευνητικά
ινστιτούτα, το Κοινωνικό Πολύκεντρο της ΑΔΕΔΥ, το Κέντρο Μελετών & Τεκμηρίωσης (ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ.)
της ΟΛΜΕ και το Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών (ΙΠΕΜ) της Διδασκαλικής
Ομοσπονδίας Ελλάδας. Η χρονική συγκυρία κατά την οποία έγιναν η αποτύπωση και η ανάλυση
των δεδομένων της έρευνας, συμπίπτει χρονικά με την είσοδο της χώρας σε μια δύσκολη
οικονομική και πολιτική περίοδο, με σοβαρές εργασιακές και κοινωνικές επιπτώσεις, οι οποίες
έχουν (αυτονόητα) άμεσο αντίκτυπο στο χώρο της εκπαίδευσης αλλά και ευρύτερα στο κοινωνικό
σύνολο.
Τα αριθμητικά στοιχεία εκφράζουν εύγλωττα το εύρος και τη σημασία του ερευνώμενου θέματος.
Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση φοιτούν 1,5 εκατομμύριο μαθητές και
εργάζονται 180.000 περίπου εκπαιδευτικοί, αριθμός που αντιστοιχεί στο 3% του συνολικού
ενεργού πληθυσμού και στο 30% των εν ενεργεία δημόσιων υπαλλήλων.
Η ποικιλία και η πολυπλοκότητα των εκπαιδευτικών διαδικασιών καθιστούν τη μελέτη των
συνθηκών άσκησης του εκπαιδευτικού έργου ένα δυσχερές ερευνητικό εγχείρημα. Είναι όμως και
ιδιαίτερα σημαντικό, δεδομένου ότι οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών είναι ταυτόχρονα
και συνθήκες μάθησης των μαθητών. Εκτός αυτών, θα πρέπει να επισημάνει κανείς και το
γεγονός ότι ο χώρος της εκπαίδευσης αποτελεί προνομιακό πεδίο έκφρασης των κοινωνικών,
οικονομικών και πολιτικών αντιπαραθέσεων. Και αυτό είναι αναμενόμενο, καθώς οι μηχανισμοί
της εκπαίδευσης δεν είναι ουδέτεροι. Εντός του εκπαιδευτικού πεδίου (αντ)ανακλώνται και
(ανα)παράγονται τα κυρίαρχα ιδεολογικά και πολιτικά προτάγματα των καιρών μας.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, στοχεύουμε με τη συγκεκριμένη έκδοση να συμβάλουμε στην
πληρέστερη γνώση και κατανόηση των όρων και συνθηκών άσκησης του εκπαιδευτικού έργου στη
δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και να ενημερώσουμε και να
ευαισθητοποιήσουμε τους αναγνώστες σχετικά με τις ποικίλες επιμέρους διαστάσεις αυτού του
ζητήματος.
Οι πρόεδροι των Ινστιτούτων,
Κοινωνικό Πολύκεντρο, Θεόδωρος Χρονόπουλος
ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., Παύλος Χαραμής
ΙΠΕΜ, Αναστάσιος Εμβαλωτής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου